Dags att påminna om vallöftena

Måndag 3 oktober 2022

Dags att påminna om vallöftena

Fler öppna förskolor är en av sakerna som Liberalerna vill satsa på, skriver Svante Forslund,
INSÄNDARE 1 OKTOBER 2022 05:45

Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.
Valet är avgjort i Enköping men ännu inte klart vilka som ska styra kommunen.

Jag vill påminna alla partier om vad de lovade väljarna före valet och som nu väljarna förväntar sig ska hända i Enköping i närtid.

Vi Liberaler vill berätta om vad vi lovade och samtidigt tacka alla er som valde oss. Vi vill ha ett familjevänligt och välkomnande centrum, två timmar fri parkering inom hela kommunen. Vi vill ha fler fysiska mötesplatser centralt i Enköping för våra unga och årsrika, ett föreningshus för våra pensionärsorganisationer ska etableras centralt, ett föreningshus för föreningslivet och småskaligt entreprenörskap ska etableras på Lillsidan.

Fler öppna förskolor behövs i Enköping, gärna både centralt och i våra kransorter, våra kransorter ska också likabehandlas med centralorten, mer resurser till förskolan ska tillföras för alla våra barns bästa, inga utsatta stadsdelar ska finnas i Enköping och därför måste resurser till skolan prioriteras. Vi vill även införa skolsociala team för tidiga insatser i skolan.

Bevara och använda våra kulturbyggnader för kommunal verksamhet, bevara våra kultur och miljökänsliga områden i hela kommunen och sist men inte minst utveckla naturbadet och hela området Bredsand.

Med hopp om ett bättre och välkomnade Enköping